Friday, October 17, 2008

Найзуудаасаа уучлал гуйяаа

Найзуудаасаа уучлал гуйяаа найзыгаа уучилаарай

Би гэдэг хүн найз нөхөдөөрөө тоглоом шоглоом хийх дайжигнах дуртай хүн л дээ тэр маань харин хэтрээд найз нөхдөд маань эвгүй санагддаг байсаныг өдийг хүртэл мэдэлгүй явж. Тоглоом шоглоом хийж, дайжигнаж гомдоож байсан бол уучилаарай найзуудаа үнэхээр уучилаарай.

Надад арлын япон улсыг алс ирээдүйн зорилгынхоо төлөө хамт зориж ирсэн 4 н сайхан найз байнаа монголд бас 3 н сайхан найз маань байгаа. Бид хэд гарын таван хуруу шиг сайхан найз нөхөд. бодоод байхад би эрхий хуруу нь юмуу даа арай ахмад нь сүхээ долоо бор хуруу нь бямбаа дунд хуруу нь биднээс хамгийн өндөр нь, сүүгий ядам хуруу боко чигчий хуруу нь гэж зүйрлэж болох юм шиг байна. Хэдүүлээ нэг гарын таван хуруу шиг эв нэгдэлтэй, хэн хэндээ түшигтэй явж ирсэн явсаар ч байх болно бид эвтэй байхдаа хүчтэй. 

Бид хамтдаа инээж хөөрч бас эх орон ээж аав элгэн саданаа санаж яваа эхэндээ элдэв зүйлээр бие биенээ шоолж бодох бодохгүй үг нэг нэгэндээ хэлж байсан байнаа харин өнөөдөрөөс бие биендээ урамын үг хайрлаж урамаар тэтгэж явья гэж найз нь бодлоо. Ирээд удаагүй байхдаа эх орон ээж аав элгэн саданаа санах нь бага хэрийн үгийг үг гэж тоодоггүй л байж одоо бол бид харин хэн хэн маань эх орон ээж аав элгэн саданаа их санажээ сэтгэл зүрх маань ч эмзэг болж ийм л үед бид бие биендээ урамын үг хайрлаж урамаар тэтгэх чухал гэж найз нь бодож байна. Та нарынхаа ачаар л найз нь стрессд орчихолгүй хүний нутагт хүсэл зорилгынхоо төлөө тууштай тэмцэж явнаа. Найз нартаа маш их хайртай шүү.

Тиймээс тоглоом шоглоом хийж, дайжигнаж гомдоож байсан бол уучилаарай найзуудаа үнэхээр уучилаарай дахин дахин уучилалт хүсэе!

Санаа нийлэх нэгнээ олны дундаас олж
Сайн мууг нь таниад анд найз бололцож
Сартай нартай хорвоод бодлоо хуваалцан нөхөрлөн
Салахгүй шахам ханьсаад биесээ түшин явдаг
  Анд найз гэдэг ховор олдох эрдэнэ
  Авааль эхнэрээс дутуугүй надад эрхэм байдаг
  Найз нөхдөөр минь хэн нэгэн намайг дүгнээд гарна
  Насны зөрүү хамаагүй сайн л найз байвал...

Анд найз нартаа Ц.Хулан

Алаг дэлхийд намайг ганцаардал бүү үзэг гэж
Ашгүй бурхан гар таталгүй хайрласан
Амины хэдэн нөхөдтэй билээ би
Цэцэг шиг залуу насандаа бид инээлдэж уулзлуу
Цэнгэл найрын дунд гар сунгаж танилцлуу
Цэцэн шүлгээр тургиж сум шиг нисэж эсвэл
Цээжинд хүнд оргиод уйлж суухдаа би та нарыгаа дуудлуу
Яасныг санамаар байна хэдхэн найзаа яримаар байна
Яруу найрагчын зүрх нөхөрлөл хайрын данс юм
Алтан үсэгээр бичиж, титэм хийж өмсмөөр
Анд нөхөд минь миний цорын ганцхан гангараа юм
Будант Богдын орой ертөнцийн гунигт цэг дээр
Буугаад нисэх шувууны жигүүрт би атаархдаггүй
Буруудаж зөвдөж, дутаж, сагаж явлаач
Бусад нь яах вэ? Анд нөхдөөр би дутаагүй
Намрын усан бороо яндан дагаад урсхад
Найзынхаа дэргэд дулаацах гэж би гэрээсээ гардаг
Нанчид бүлээн цай хаанаас ч олддог орчлон дээр
Найзынхаа гараас хор уугаад сэхэх гэж би яардаг аа
Дайнтай цагын тэнгэр мэт бараан нь голдуу амьдралд
Дайзтай сум шиг эгнэж явлаа ч нөхөд минь цувж одсоор байна
Шархадсан зүрхийг минь ертөнцийн ямарч рашаанаар анагаахгүй
Шарлынх нь цэцгийг үнэрлэж нэг тайтгардаг аа
Шүлгэндээ тавих эцсийн цэг миний нөхдийн нулимс юм
Шүтээндээ бурхантай цуг залах нь миний нөхдийн хөрөг юм
Шүүх эцсийн цааз миний нөхдийн үнэн гашуун үг юм
Шүүдэртэй талд намайг тавих нь миний нөхдийн л мутар юм аа

Найз нартаа 

Алаг дэлхийд намайг ганцаардал бүү үзэг гэж
Ашгүй бурхан гар таталгүй хайрласан
Амины хэдэн нөхөдтэй билээ би

Алтан үсэгээр бичиж, титэм хийж өмсмөөр
Анд нөхөд минь миний цорын ганцхан гангараа юм

Би анд нөхөдөөрөө бахархаж амьдардаг 

Би дэндүү сайхан хүмүүсээр хүрээлүүлдэг болохоор

Би инээмсэглэж явдагаа 

No comments: